Braunsberg

Hainburg

Vrch Braunsberg a zrúcanina Röthelstein

Braunsberg je vrch v Rakúsku s výškou 346 m n.m. pri obci Hainburg an der Donau pri Bratislave. Leží v Karpatoch, v podcelku Hainburské vrchy.

Od slovenských hraníc je vzdialený iba 15 km. Už pri približovaní sa k Hainburgu je Braunsberg vidno vpravo v smere jazdy z Bratislavy. Na prvej svetelnej križovatke v Hainburgu v smere od Bratislavy zabočte vpravo a pokračujte na parkovisko pri reštaurácii výrazne natretej krikľavo žltou farbou. Tam sa dá zaparkovať a pokračovať na vrchol peši po vyznačenej turistickej trase (asi 30 minút) alebo bicyklom či autom pokračovať po asfaltke až na vrchol. Počítajte so značným prevýšením. Vrchol Braunsbergu je v nadmorskej výške 346 m.n.m. a naskytne sa vám odtiaľ skvelý výhľad na Hainburg, Dunaj ale aj na Bratislavu, Petržalku, či hrad Devín.

Cestou späť hneď na prvej odbočke vpravo (ešte pred železnicou) sa vydajte smerom k Dunaju. Je to veľmi príjemné nábrežie s prístavom, ideálne na prechádzku pre rodinky s deťmi.

Od prístaviska sa vyberte po chodníku popri Dunaji. Chodník prechádza cez malé tunely vyhĺbené do skaly. Trasa je okrem jediného mierneho stúpania rovinatá. Po prechode cez les sa dostanete na poľnú cestu. Asi po 500 m prídete na križovatku s asfaltkou. Vydajte sa vľavo smerom k Dunaju. Tu sa Vám naskytne efektný pohľad na hrad Devín z rakúskej, čiže „tej druhej„ strany.

Ako sa tam dostanete: Autom cez bývalú colnicu v Bergu a potom po starej ceste smer Hainburg.